APRIL PRI PISANČKIH


V mesecu aprilu smo se Pisančki pogovarjali o pticah. Bolj podrobno smo spoznali vrano, goloba in črnega kosa. Ugotavljali smo, da se vrane oglašajo kra-kra, golobi gru-gru, črni kosi pa čiv-čiv. Spoznali smo tudi kukavico in njeno oglašanje ku – ku, ter o njej prepevali pesem (Ku-ku, ku-ku, iz gozda odmeva…). Veliko časa smo preživeli na prostem in opazovali ptice ter prisluhnili njihovemu petju. Spoznali smo, da so vrane precej velike ptice, črni kosi pa nekoliko manjši. V knjižnem kotičku smo prebirali knjige o pticah, najbolj pogosto smo posegali po zvočni knjigi in prisluhnili zvokom različnih ptic. Brali pa smo tudi našo knjigo meseca Mali lunin vran (Marcus Pfister). V revijah smo poiskali različne ptice, naredili fotokopije, jih izrezali in prilepili na plakat.

Veliko smo se igrali po kotičkih. Največ časa smo preživeli v kotičku za dom in družino, kjer smo skrbeli za dojenčke, jih peljali na sprehod, kuhali, se igrali zdravnike in jezdili konjičke. V namiznem kotičku smo vstavljali in natikali like, se igrali z lončki, senzomotoričnimi stekleničkami, »zabijali žeblje« in posegali po drugih igračah za razvoj fine in grobe motorike. V likovnem kotičku smo risali z voščenkami, barvicami in flumastri, v kotičku s kockami pa smo se igrali z vozili in živalmi, gradili smo hiše, garažne hiše in stolpe.

V športni igralnici smo se gibali na poligonu, ki nam ga je pripravila Katarina. Največ časa smo plezali, se plazili, skakali, tekli, se spuščali po toboganu in krepili različne dele našega telesa. Igrali smo se z žogami in drugimi športnimi rekviziti.

Prepevali smo različne pesmi, najrajši o Kukavici, Biba buba baja, Trarara trobentica trobi, idr., večkrat pa smo tudi zaplesali ob glasbi. Ob glasbi smo se prosto izražali, enkrat pa smo se med plesom izrazili tudi z ruticami.

V tem mesecu smo kar nekaj časa posvetili tudi našim rastlinam, in sicer smo večkrat zalili naše rože pred vrtcem ter rože, ki jih imamo v igralnici. Posejali smo meto, v biološke odpadke smo odvrgli zemljo, ki nam je splesnila in jo nadomestili z novo, ter presejali preživela zelišča. Zunaj smo opazovali rastline, predvsem cvetlice (marjetice in regrat), ter naše drevo (opazili smo zelene liste in cvetove). V igralnici pa smo nato podobna cvetoča drevesa tudi ustvarjali (tempera barve, krep papir, naravni material – lubje, veje).   

Pri angleščini smo prepevali Walking walking, Make a circle, One, two, three… in druge pesmi. Skozi igro, petje in ples smo spoznavali nove izraze.

22.4. je bil Svetovni dan Zemlje, zato smo cel teden posvetili pogovoru o naši zemlji, o skrbi za okolje, ločevanju odpadkov. Na sprehodu smo bili pozorni na našo okolje, kaj opazimo in kako zanj skrbimo. S pomočjo odtisov rok, smo ustvarili zemljo. En dan pa smo si »ustvarili« morje in iz njega odstranili vse, kar vanj ne paše (embalažo, biološke odpadke in papir), tako da so naše ribe in želve lahko naprej živele v zdravem in varnem okolju.

23.4. pa je bil svetovani dan Knjige in v ta namen smo se pogovarjali o knjigah, ki jih radi prebiramo. Skupaj smo izbrali knjigo Obisk za medveda (Bonny Becker), ob kateri sta dva otroka pripovedovala.

Praznovali smo en rojstni dan, kar nekajkrat pa smo se odpravili tudi na naše igrišče, kjer smo se gugali, se spuščali po toboganu, se igrali z žogami, tekli, se igrali z obroči.

 

Zapisala: Gaja Pattzelt


APRIL PRI ZLATOOKIH


Zlatooki smo v april vstopili z novo temo – vozila. Na sprehodih smo opazovali promet ter prometne znake, kasneje pa smo videno vnesli v igralnico. V namiznem kotičku smo se igrali družabno igro Varnost (promet) ter skoznjo prepoznavali posamezne prometne znake. Le te smo tudi sami izdelali in preko risanja utrjevali poimenovanje oblik in barv. V kotičku s kockami smo iz različnih konstrukcijskih kock poskušali sestaviti vozila ter se nato z njimi tudi igrali.

V športni igralnici smo poleg gibanja naše pripomočke izkoristili tudi za konstruiranje različnih vozil. Skozi gibalne igre smo obnavljali in utrjevali cestno prometne predpise. Pogovarjali smo se, katere slovenske kraje poznamo in se nato igrali ljudsko igro Potujemo v Rakitnico.

V začetku meseca smo pogovor namenili tudi svetovnemu dnevu mladinske književnosti. Ob tej priložnosti je v skupini nastalo nekaj avtorskih knjig. V namizni kotiček smo vnesli sestavljanke z motivi Andersenovih pravljic. Konec meseca smo ponovno namenili pogovoru o knjigah (svetovni dan knjige in avtorskih pravic), ter zapisali naše najljubše knjige.

Spomnili smo se tudi na svetovni dan Zemlje in se pogovarjali o našem planetu. Ugotavljali smo, kako zanj skrbimo ter si nato na globusu ogledali, kje živimo. Ker je bilo v tem času tudi jurjevanje, smo si ogledali posnetek belokranjskih ljudskih plesov in ob tem spoznali zelenega Jurija.

Konec meseca smo Zlatooki obiskali Fakulteto za šport, kjer so nam študenti pripravili zelo zanimivo gibalno urico. Z veseljem smo se vključili v dejavnost in ob tem neizmerno uživali.

Pri angleščini smo utrjevali besedišče v povezavi s hrano ter poslušali zgodbo A picnic. Skozi družabno igro tombola smo utrjevali besedišče v povezavi z oblačili.

LETOVANJE RANČ KAJA IN GROM

Zlatooki smo se v aprilu udeležili težko pričakovanega letovanja na ranču. Pravo doživetje je bila že vožnja z avtobusom, ko pa smo prispeli tja se je dogodivščina šele začela. Na kmetiji nas je pričakal kuža Maks, ki nam je predstavil tudi ostale živali. Najbolj smo se razveselili konjev, za katere smo poskrbeli. Očistili smo jim bokse, jih nahranili in jih spustili na pašnik. Nekateri smo se tudi preizkusili v jahanju kobile Indi, drugi pa smo se z njo pocrkljali. Spoznavali smo različne rastline in nekatere celo poskusili, pomagali smo pri obrezovanju dreves in si veje shranili za taborni ogenj, na katerem smo si spekli večerjo (hrenovke in zelenjavni polpeti). Uredili smo tudi zeliščno spiralo in vrt, ter postavili pasti za bramorje. Obiskali smo tudi palčkovo deželo, kjer smo jim pomagali urediti njihova bivališča. Tako je nastal nov stadion, velika jedilnica in nove hiše. Manca nam je predstavila njene hišne ljubljenčke (hrček, morska prašička, gekon in ravno skotena muca), s katerimi smo se pocrkljali, jim očistili kletke in pripravili hrano. S svojimi lučkami smo se zvečer odpravili na nočni pohod, kjer smo poslušali nočno dogajanje v gozdu. Enega izmed večerov pa smo si popestrili z zabavo v pižamah. Pred odhodom domov smo se preizkusili v lokostrelstvu in si izdelali vsak svoj lok. Polni vtisov smo se vrnili domov in že nestrpno pričakujemo naslednje letovanje.


Zapisali: Anja Rupnik in Karin Vecchiet


FEBRUAR PRI PISANČKIH


V mesecu februarju smo se še naprej pogovarjali o družini, večkrat smo pripovedovali deklamacijo Meljem, meljem kavico, kavico za mamico in jo ponazorili z gibi. V večnamenskem kotičku smo mleli kavo s starinskim ročnim mlinčkom, v likovnem kotičku pa smo s kavo tudi ustvarjali. V kotičku s kockami smo si večkrat ogledali slike naših družin in družinskih članov in se o njih pogovarjali. V kotičku za dom in družino smo skrbeli za dojenčke, jih peljali na sprehod in kuhali. Včasih pa smo se, tako kot naše mamice in očki, tudi mi odpravili v službo, trgovino in po drugih opravkih, ter nato domov (velika kartonasta škatla je postala naš dom). Prepevali smo pesmi o mamici in očku, prebirali knjigo meseca Sneg (Sam Usher) in druge knjige o družini. Spoznali smo, da so mame in babice včasih same pekle kruh. Odločili smo se, da bomo tudi mi spekli kruh in vanj dodali orehe. Večkrat smo preizkusili napravo za trenje orehov, ki so jo včasih uporabljali. Za kruh smo najprej pripravili sestavine, dodali smo polovico ajdove in polovico pšenične moke, ter orehe… Z rezultatom smo bili več kot zadovoljni in pri popoldanski malici smo naš kruh seveda tudi poskusili.

V tem mesecu smo med drugim obeležili naš največji kulturni praznik, Prešernov dan, si v ta namen ogledali slike dr. Franceta Prešerna, spoznali eno od njegovih večjih del, Povodnega moža in v likovnem kotičku s tehniko tikanja ustvarjali reko. Posladkali pa smo se tudi s figami.

Veliko smo se gibali, Katarina nam je pripravila gibalni kotiček, ki smo ga z veseljem raziskovali. Igrali smo se z žogami, se podajali, jih metali na koš in streljali na gol.

Kar nekaj časa smo preživeli na prostem, hodili smo na sprehode in opazovali prebujanje narave. Videli smo veliko ptic (črnega kosa,vrabčke, golobe in vrane), prisluhnili njihovemu prepevanju, opazovali pa smo tudi kužke in mucke, kadar smo jih srečali na poti. Na travnikih smo opazili prve rožice, in sicer zvončke, trobentice in žafrane pa tudi kakšno marjetico. Med potjo smo prepevali pesmico Trarara trobentica trobi… Včasih smo tekli in se igrali v drevoredu ali v bližnji okolici vrtca, tudi na šolskem igrišču. En dan smo se sprehodili do gradbišča in opazovali bager.

Igrali smo se po vseh kotičkih, v namiznem kotičku smo vstavljali like, natikali obroče, gradili stolpe iz barvnih gradnikov, vijačili, kužka peljali na sprehod, ter posegali po drugih igračah za razvoj motorike in matematično-logičnega mišljenja. V kotičku s kockami smo gradili hiše in garažne hiše, ter se igrali z vozili in živalmi. V knjižnem kotičku smo prebirali kartonke in revije. Poskrbeli smo tudi za naše rastline, preverili vlažnost zemlje in jih zalili. Veliko smo prepevali, igrali na glasbila in plesali. Večkrat smo zaplesali tudi ljudski rajalni ples Ringa raja. En otrok je pripovedoval za Ciciuhca, prav tako pa smo praznovali tudi en rojstni dan. Zadnji teden februarja smo se začeli pogovarjati o pustu, spoznali, da pust odganja zimo, da se na ta dan našemimo v pustne šeme (maškare), maškare smo iskali v revijah, naredili kopije, jih izstrigli in prilepili na plakat. V likovnem kotičku smo ustvarjali pustno dekoracijo, večrat pa smo tudi zarajali in se poveselili ter prepevali pesem Tralala, hopsasa, pustne smo šeme.

Kljub temu, da je bil mesec februar bolj kratek, smo Pisančki zelo uživali, bili ustvarjalni, veliko smo se igrali, predvsem pa smo izkoristili lepe dni in jih preživeli na prostem.

Zapisala: Gaja Pattzelt


Click to edit text. What do visitors to your website need to know about you and your business?


FEBRUAR PRI ZLATOOKIH


V mesecu februarju smo Zlatooki nadaljevali s temo o psih. V športni igralnici smo si večkrat pripravili poligon ter se nato spremenili v pse. Na tržnici smo obiskali pasji salon, v katerem smo spoznali pripomočke za nego psa ter z zanimanjem poslušali, kako negujejo pse. Skozi domišljijsko igro smo spoznavali poklic veterinarja ter si ogledali videoposnetek, kako psom urejajo kremplje.


V likovnem kotičku smo spoznali novo tehniko ter ustvarjali likovne izdelke iz mivke in lepila.

Obeležili smo tudi kulturni praznik – Prešernov dan. V ta namen smo prebirali Prešernovo poezijo (Povodni mož, Od lepe Vide) ter poslušali slovensko himno Zdravljico, ki smo jo tudi skupaj zapeli. Skozi zgodbo O dečku, ki je pisal pesmi (Mojiceja Podgoršek) smo spoznali življenje našega pesnika Franceta Prešerna.

Skupaj smo se odpravili na pohod do smučarskih skakalnic v Mostecu. Med potjo smo opazovali naravo, pri skakalnicah pa smo opazili napise in čestitke smučarskim skakalkam, kar nas je spodbudilo k pogovoru o olimpijskih igrah.


Ob valentinovem smo se spomnili slovenskega ljudskega reka: 'Sveti Valentin ima ključ od korenin' in razmišljali, kaj to pomeni. Odpravili smo se na sprehod in opazovali, kako se prebuja narava. Otroci so se preizkusili v vlogi fotografov in tako samostojno fotografirali znanilce pomladi.

V drugi polovici meseca se je del skupine Zlatookov udeležil plavalnega tečaja. Otroci so se prilagajali na vodno površino in se učili plavalnih tehnik. V bazenu so neizmerno uživali in zelo hitro napredovali.


Konec meseca smo namenili pripravi na pustovanje. Otroci, ki so ostali v vrtcu so skozi likovno ustvarjanje pustnih okraskov urili fino motoriko (nizanje perlic na nitko) ter utrjevali oblike (like) in barve. Iz časopisnega papirja smo izdelali pustne maske, ki so v pustnem času krasile našo igralnico. Pogovor o pustu nas je pripeljal do krofov, ki smojih preko domišljijske igre pripravljali v kotičku za dom in družino. Zapisali smo tudi svoj recept za pripravo le teh. Naučili smo se tudi novo deklamacijo: Zaplešite nam, maškare (Anja Štefan), ki smo jo pospremili z gibi.


Zapisala: Anja Rupnik


Clto edit text. What do visitors to your website need to know about you and your business?


JANUAR PRI PISANČKIH


V mesecu januarju smo se Pisančki začeli pogovarjati o družini. Družino smo raziskovali skozi vse kotičke. Tako smo v kotičku za dom in družino skrbeli za dojenčke, jih z vozički peljali na sprehod, kuhali in se igrali zdravnike. V   knjižnem kotičku smo prebirali knjigo meseca Sneg (Sam Usher), ki govori o
odnosu med fantkom in dedkom ter nas uči o tem, kako moramo včasih na dobre stvari znati tudi malo počakati. Prebirali smo tudi druge knjige o družinskih članih in kartonke. V revijah smo poiskali družnske člane, jih fotokopirali, izstrigli in prilepili na plakat.
Igrali pa smo tudi novo igro, v kateri smo prepoznavali družinske člane. V kotičku s kockami smo se peljali z vozili, tako kot nas zjutraj in popoldne očki in mamice pripeljejo in odpeljejo iz vrtca. V likovnem kotičku smo ustvarjali družine, in sicer z barvicami, voščenkami, flumastri, tušem, spoznali pa smo tudi novo likovno tehniko mokro na mokro (voda in tempera barve). V namiznem kotičku smo se igrali igro družinski člani in števila. V kotičku s kockami smo na steni opazovali hiše z našimi družinami in ugotavljali kdo vse je v naši družini. Da pa smo se približali tudi eni izmed naših prednostih nalog kulturna dediščina, smo temo povezali z deklamacijo Meljem meljem kavico, kavico za mamico in si v ta namen sposodili star ročni mlinček za kavo, ter ga tudi preizkusili. Lotili pa smo se tudi trenja orehov, s starim drobilcem orehov, nakar smo se z njimi tudi posladkali in ugotovili, da so odličnega okusa. Naučili smo se nekaj novih pesmic o mamici in očku.

Pri angleščini smo prepevali pesmi Make a circle, Walking walking, naučili pa smo se tudi novo pesem When i go to the zoo, in spoznali nekaj novih živali: Elephant, hippo, crocodile, lion, tiger... Spoznali smo izraze za družinske člane: Mother, father, grandmother, grandfather, brother, sister in nekaj barv: blue, pink, black, yellow. Sestavili smo tudi sneženega moža in poimenovali nose, mouth, hat, eyes.

Veliko časa smo preživeli zunaj, se z bibo sprehajali v okolici našega vrtca, tekli in se igrali v drevoredu. Opazovali smo naše drevo in ugotovili, da so pozimi veje popolnoma gole. Na sprehodih smo prepevali, opazovali okolico in naravo.

V športni igralnici smo se gibali na poligonu, se igrali z žogami, obroči, in drugimi športnimi rekviziti. Tudi tekli smo in včasih ob poslušanju glasbe tudi zaplesali.

Potekalo je uvajanje novega prijatelja, veliko smo se pogovarjali o prijateljstvu, o odnosu do prijateljev, družine pa tudi o lepem ravnanju z igračami. Učili smo se pobožati in biti prijazni en do drugega. Igrali smo se socialno igro Poišči svoje copatke. Veliko smo se igrali s kartonskimi škatlami, zapeli in zaplesali smo ljudsko rajalno Ringa raja, peli pa smo tudi ob spremljavi kitare. Poslušali smo zgodbe za Ciciuhca, pred počitkom smo brali pravljice o družini ali pa smo poslušali umirjeno glasbo.


Click to edit text. What do visitors to your website need to know about you and your business?


JANUAR PRI ZLATOOKIH


Po novoletnih praznikih smo Zlatooki podoživljali skupna doživetja, ki smo jih preživeli z družinami.


Začeli smo tudi z novo temo – psi. Razmišljali smo, kaj bi lahko počeli v naših kotičkih ter tako načrtovali dejavnosti v povezavi s temo. V likovnem kotičku smo likovno ustvarjali pse. Poleg risanja z barvicami in flomastri smo uporabili tudi tehniko mokro na mokro (tuš), mokro na suho (voščenke), kredo ter iz embalaže izdelali kip psa.

Poleg novih knjig, ki smo si jih izposodili v knjižnici, smo v knjižnem kotičku prebirali tudi revije s prispevki o psih. Nekateri otroci so izdelali tudi avtorske knjige oziroma zapisali zgodbe, v katerih nastopajo psi. V kotičku s kockami in namiznem kotičku so nastajali psi iz likov ter iz različnih kock ter ostalih materialov za konstrukcijo. Poiskali smo delovne liste ter preko reševanja urili grafomotoriko.


Naš kotiček za dom in družino se je spremenil v dom poln hišnih ljubljenčkov ter kasneje tudi v veterinarsko ambulanto. Temo o psih smo povezali tudi z našo preteklo temo (gasilci). Tako so psi pomagali pri reševalnih akcijah gasilcev. Pripravili smo pasjo šolo, v kateri so se psi ter njihovi lastniki učili osnovnih ukazov. Kasneje smo jim pripravili tudi poligone, kjer so pokazali svoje znanje, ki so ga osvojili.


Prepevali smo različne pesmi o psih, se naučili novo pesem (Dva psa), petje spremljali z malimi glasbili ter ob poslušanju nekaterih skladbah tudi zaplesali.

V našo ptičjo hišico na igrišču smo nosili semena ter opazovali naravo v mesecu januarju. Na sprehodih smo bili še posebno pozorni na različne pasme psov ter se pogovarjali o tem, kako morajo lastniki poskrbeti za svoje ljubljenčke. Ogledali smo si tudi znake, ki so namenjeni lastnikom psov ter obiskali pasje igrišče.


V mesecu januarju smo se Zlatooki odpravili na večerni pohod s svetilkami, ki smo jih prejeli kot nagrado za uspešno opravljene jesenske športne izzive.

V povezavi z našo temo nas je ena izmed družin povabila k sodelovanju pri zbiranju rjuh, brisač ter odej za pasje zavetišče. Ker smo v eni izmed revij našli tudi recept za pasje piškote, smo se odločili, da za zavetišče spečemo tudi nekaj pravih pasjih piškotov.


Pri angleščini smo nadaljevali s pogovorom o afriških živalih ter nadaljevali s poslušanjem zgodbe Why giraffes have long necks ter prepevali pesem When I go to the ZOO, ki smo jo podkrepili tudi s plesom. S čarovnico Winnie smo začeli spoznavati novo besedišče – oblačila.


Zapisala: Anja Rupnik



Click to edit text. What do visitors to your website need to know about you and your business?


NOVEMBER PRI PISANČKIH


V mesecu novembru smo se Pisančki pogovarjali o medvedu in medveda spoznavali skozi vse kotičke. V likovnem kotičku smo ustvarjali medvede z različnimi materiali in tehnikami – naravni material, slikanje, risanje, lepljenje… V knjižnem kotičku smo prebirali knjige o medvedih, tudi našo knjigo meseca Mali medved išče srečo (Waltraud Egitz), ob kateri je tudi eden izmed otrok pripovedoval in tako je nastala naša prva avtorska knjiga. Dramatizirali smo z lutko medved, se igrali v našem brlogu, v namiznem kotičku smo se igrali z izdelanimi igrami – poišči kje ima medved glavo, roke, noge, sestavljanka medved, nahranili pa smo tudi našo medvedko in na ta način krepili fino motoriko. Ugotovili smo, da ima medved kožuh, da je velik in da je skoraj praktično vse. V kotičku s kockami smo iz kock zgradili gozd, saj smo spoznali, da medvedi živijo v gozdu. Veliko smo prepevali pesmi o medvedih: Medved stopa (Mira Voglar), Medvedek pleše (Janez Bitenc) in druge. Ob prepevanju pa smo se tudi plesno izrazili.

V tem mesecu smo obeležili Martinovo (11.11.2021), tako, da smo izdelali grozd iz balonov, nato pa smo zarajali, kot se na ta dan tudi spodobi. 19.11.2021 pa smo imeli tradicionalni slovenski zajtrk, in sicer smo jedli kruh, maslo, med, jabolko, ter pili mleko.

Veliko smo se gibali v športni igralnici. Večkrat smo se spremenili v medvede, plezali, se kotalili, skakali, se skrivali v brlogu in na druge načine razvijali naše gibalne spretnosti. Igrali smo se z žogami in drugimi športnimi rekviziti.


Pri angleščini smo prepevali Hello, my name is; Walking, walking; Make a circle, spoznavali smo živali, skozi igro in ples pa smo slišali tudi nekaj novih izrazov.


V tem mesecu smo res veliko prepevali, igrali na instrumente, poslušali glasbo in plesali. Zaplesali smo tudi ljudsko rajalno igro Ringa raja.


Večkrat smo se odpravili na sprehod v okolici vrtca, tekli v drevoredu, uživali v jesenski idili, nabirali jesensko listje, opazili pa smo tudi naše drevo – jablano, na katerem je bilo le še nekaj listov. Tako smo tudi na naše drevo v igralnici nalepili nekaj listov. V ekološkem kotičku smo skrbeli za naše rastline, preverili vlažnost zemlje in jih po potrebi zalili. Enako smo storili tudi z našimi rožami, ki krasijo vhod v vrtec. V likovnem kotičku smo veliko ustvarjali z jesenskimi barvami in izdelali kar nekaj jesenskih slik in risb, ki so krasile našo igralnico in garderobo.


V mesecu novembru smo praznovali tudi rojstni dan, se poveselili, slavljencu zapeli pesmice, se igrali in posladkali s sadjem. Ena deklica je v mesecu novembru pripovedovala pesmico za Ciciuhca, in sicer Rasla je jelka (Jelka Reichman).


V kotičku za dom in družino smo se igrali igre vlog, veliko smo kuhali, se igrali zdravnike, peljali dojenčke na sprehod, jezdili konjičke. V namiznem kotičku smo, poleg iger z medvedi, posegali po drugih igrah za razvoj fine in grobe motorike, in sicer smo pretresali sol iz ene posode v drugo, se igrali z barvnimi gradniki, senzomotoričnimi stekleničkami, kartonastimi kockami, vstavljankami, lončki, natikali bodice (barvice) na ježka. V knjižnem kotičku smo brali knjige in revije, v kotičku s kockami smo gradili z gradniki, se igrali z živalmi in vozili. Pred počitkom smo poslušali umirjeno glasbo ali pa smo prebrali kakšno pravljico.


Zapisala: Gaja Pattzelt

Click to edit text. What do visitors to your website need to know about you and your business?


NOVEMBER PRI ZLATOOKIH

Zlatooki smo v mesec november vstopili s temo gasilci. Skozi kotičke smo spoznavali njihovo delo in opremo. V likovnem kotičku smo poleg ustvarjanja v različnih likovnih tehnikah, izdelali gasilske čelade, ki smo jih kasneje uporabljali pri igri vlog. Da smo se še bolj vživeli v delo gasilcev smo iz velike škatle izdelali gasilsko vozilo. Z njim smo se večkrat odpeljali na različne nesreče, kjer smo kot gasilci pomagali (gašenje požara v kuhinji, v naravi, reševanje živali …). Gasilski avto smo sestavljali iz različnih kock ter drugih pripomočkov za konstrukcijo. Naslikali smo skupno sliko, njeno kopijo pa smo kasneje v namiznem kotičku uporabili kot sestavljanko o gasilcih. V knjigi o poskusih smo našli poskus gašenja ognja, ki smo ga preizkusili tudi v vrtcu. Skozi poskus smo ugotovili, kako nevidni plin (ogljikov dioksid) pogasi gorečo svečo. Kasneje smo naredili tudi poskus, pri katerem smo svečo pokrili s kozarcem in opazovali, kaj se bo zgodilo s plamenom.


Skupaj smo si ogledali, kje so v našem vrtcu postavljeni gasilniki, kako je označena evakuacijska pot ter kje pred vrtcem je zbirno mesto. Na sprehodih smo bili pozorni, kaj vse okoli nas je povezano z gasilci. Odpravili smo se tudi do gasilskega doma v Kosezah.


V novembru smo se spomnili tudi martinovana. Pogovarjali smo se o značilnih jedeh, ki jih pripravljamo za martinovo. Tako smo tudi mi v kotičku za dom in družino pripravljali mlince, račko in rdeče zelje. Ker pri kuhanju nismo bili dovolj previdni, se nam je pojedina zažgala in na pomoč so prišli gasilci. Skozi namizno gledališče (kamišibaj) smo povezali našo trenutno temo (gasilci) ter čas martinovanj in tako poslušali zgodbo Pozabljena juha. V likovnem kotičku smo zamesili slano testo ter iz njega oblikovali mlince. Ko so se posušili smo nanje risali s flomastri.


Ob koncu meseca smo pogovor in dejavnosti po kotičkih namenili temi o barvah. V namiznem kotičku smo našli kar nekaj iger, ki so povezane z barvami (Enka, Gobice, igre z liki in barvami) ter čas namenili igranju le teh. V kotiček smo vnesli nove paličice različnih barv in dolžin, jih med seboj primerjali in krepili logično matematični jezik. Spoznali smo barvni krog in razmišljali o tem, kaj se zgodi, če zmešamo posamezne (osnovne) barve. Da bi preverili naša razmišljanja, smo naredili poskus s tempera barvami. V namiznem kotičku smo vsak dan postavili novo pravilo po katerem smo gradili (gradnja samo s kockami določene barve). Spoznali smo novo likovne tehniko – kolaž in izdelali veliko mavrico, ki je krasila mesto naše skupne slike. V športni igralnici smo si pripravili glasbo, ter z barvnimi ruticami zaplesali izrazni ples barv. Kasneje smo se poigrali še s pisanim padalom. V kotičku za dom n družino pa smo večjo pozornost namenili temu, kakšne barve je zelenjava in sadje, ki jo kuhamo oziroma pripravljamo. Ker so se dnevi v novembru ohladili, smo poskrbeli, da so tudi dojenčki v naši igralnici dobili toplejša oblačila.


Na sprehodih smo opazovali, kakšne barve nas obkrožajo ter se nekajkrat poigrali igro 'Poišči nekaj take barve'.


V kuhinji so nam pripravili tradicionalni slovenski zajtrk in se preko ugank pogovorili o tem, kje dobimo maslo, med, kruh, jabolka in mleko.

Na našem igrišču smo poskrbeli za jesenska opravila. Pograbili smo listje in pripravili ptičjo hišico, v katero skrbno trosimo semena. Posadili smo tudi javor, da nam bo v poletnih mesecih dajal senco.


Pri angleščini smo utrjevali, kar smo se letos že naučili ter spoznavali dele telesa. Polona nam je prinesla kar nekaj sestavljank, ki smo jih sestavili, ter se naučili, kako poimenujemo živali v angleščini. Poslušali smo zgodbo Why giraffes have long necks ter spoznali afriške živali.


Zapisala: Anja Rupnik


Click to edit text. What do visitors to your website need to know about you and your business?


OKTOBER PRI PISANČKIH


V mesecu oktobru smo se Pisančki pogovarjali o ježu in raziskovali njegove značilnosti skozi igro v vseh kotičkih. Pod našim bralnim dežnikom smo veliko prebirali našo knjigo meseca z naslovom Kako je ježek našel prijatelja (Rosie Wellesly). Glavna junaka knjige, ježka in oslička, smo v likovnem kotičku tudi narisali in naslikali (uporabili smo različne likovne tehnike: risanje z barvicami, s flumastri, z ogljem, z voščenkami in slikanje s tempera barvami). Na našega ježa, v kotičku s kockami, smo prilepili vejice (bodice), ki smo jih nabrali na sprehodu. Ježke pa smo izdelali tudi iz slanega testa in vanje zapikali trske (bodice). Skozi cel mesec smo v knjižnem kotičku prebirali knjige o ježih, v namiznem kotičku smo se igrali igro ježi in barve ter igro, kjer smo v ježa vtikali barvice (bodice) in na ta način razvijali matematično-logično mišljenje ter fino motoriko. Strokovni delavki sva otrokom zaigrale lutkovno predstavo, (prstni lutki ježek in osliček) po knjigi Kako je ježek našel prijatelja (Rosie Wellesly), nato pa so otroci tudi sami dramatizirali z lutkami. Skozi igro po kotičkih smo spoznali, da se ježki prehranjujejo z jabolki, hruškami, predvsem pa z žuželkami ter, da živijo v gozdu. Ugotovili smo, da imajo tudi ježki oči, s katerimi gledajo, nos, s katerim vohajo in usta, s katerimi jedo in se izražajo. V športni igralnici, nam je Katarina večkrat pripravila poligon, po katerem smo se gibali in se kotalili tako kot ježki. Plezali smo skozi rove (tunele), in se vzpenjali ter spuščali po različnih površinah.


Ob tednu otroka (4.10. – 10.10.2021), katerega osrednja tema je bila RAZIGRAN UŽIVAJ DAN, smo se Pisančki prosto igrali po kotičkih, veliko smo prepevali, poslušali glasbo in plesali.


Pri angleščini smo spoznali nove pesmi: My name is, Walking walking, Make a circle in ob njih tudi zaplesali. Večkrat pa smo nato pesem Walking walking tudi zapeli na našem jutranjem srečanju.


Veliko časa smo preživeli zunaj, opazovali naravo in spoznavali značilnosti jeseni. Nabirali smo jesensko listje, opazovali, kaj se dogaja z našim drevesom (jablano), se igrali z jesenskim listjem, tekli v drevoredu. V igralnici smo z listjem tudi ustvarjali, in sicer smo izdelovali venčke (slikanje s tempera barvami), na katere smo nato prilepili jesensko listje, liste pa smo tudi tiskali na papir ter izdelali jesenski plakat.


Poslušali smo ljudske pesmi in plesali, nekajkrat pa smo tudi zapeli in zaplesali ljudsko rajalno igro Ringa raja.


V mesecu oktobru smo praznovali 3 rojstne dneve in se v ta namen igrali na željo otrok, ki so praznovali rojstni dan, ob koncu pa smo se posladkali s sadjem. Opazovali pa smo tudi naš nov rojstnodnevni koledar, na katerem so fotografije vseh Pisančkov.


V tem mesecu smo skupaj s starši imeli spoznavno srečanje, in sicer smo se najprej vsi skupaj sprehodili do Koseškega bajerja, druženje pa smo zaključili pred kavarno Lokus, kjer je bilo dovolj časa za igro, druženje, smeh, vsekakor pa smo imeli tudi priložnost, da smo se še nekoliko bolje spoznali.


Zapisala: Gaja Pattzelt

Click to edit text. What do visitors to your website need to know about you and your business?





OKTOBER PRI ZLATOOKIH


V mesecu oktobru smo se Zlatooki posvetili družinam. Preko fotografij in risb smo spoznavali družinske člane in se o njih pogovarjali. Kotiček za dom in družino se je spremenil v dom, kjer so živele družine s svojimi hišnimi ljubljenčki. Skrbeli smo za dojenčke, kuhali ter tudi zapisali nekatere recepte. V kotičku s kockami smo urili prostorsko predstavo. Iz gradnikov in kock smo gradili hiše. Pripravili smo tudi tlorise hiš in v nekatere prostore postavili tudi pohištvo. V namiznem kotičku smo izdelali spomin z družinskimi člani. Skupaj smo spoznali pravila igre, ter jih med igro upoštevali. Spoznali smo se s stolpčnim prikazom in tako prikazali število družinskih članov v naših družinah.


V knjižnem kotičku nas je, poleg drugih knjig o družinah, ves čas spremljala slikanica Ele Peroci: Moj dežnik je lahko balon. Strokovni delavki sta pripravili tudi lutkovno predstavo, kar nas je še dodatno spodbudilo k dramatizaciji z lutkami. V likovnem kotičku smo razmišljali, s katerimi tehnikami lahko ustvarimo družino. Poleg risanja z barvicami in flomastri so nastali še družinski člani iz plastelina. Topli jesenski dnevi so nam omogočili sprehode v naravi, kjer smo nabrali jesenske plodove in liste, iz katerih smo kasneje ustvarili naše družine. Naučili smo se tudi novo pesmico z naslovom Družina. Pesmi, ki smo jih prepevali smo spremljali z glasbili ali pa prepevali ob spremljavi kitare.


Začetek oktobra smo posvetili tednu otroka. Pod geslom Razigran uživaj dan smo razmišljali, kaj za nas pomeni razigranost. Večina otrok je povedala, da so najbolj razigrani, ko plešejo, zato smo poleg ostalih dejavnosti pripravili tudi ples.


Jesen nas je spodbudila, da smo slikali z jesenskimi barvami, izdelali bučo, pisali recepte jesenskih jedi ter gradili jesenska drevesa. Igrali smo se družabno igro Gobice. V knjižnem kotičku sta nastali kar dve avtorski knjigi na temo jesen.

Zelišča, ki smo jih pobrali so se posušila in tako smo jih lahko pripravili za Metuljev čaj. Pisančki so v lanskem šolskem letu vzgojili potaknjenec šeflere. Zlatooki smo ga letos posadili in bomo zanj skrbeli v igralnici.


V športni igralnici smo se spomnili nekaterih ljudskih iger: Gnilo jajce, Mati ali je kruh že pečen, Očka koliko je ura?.

Naša športna pedagoginja Katarina je za nas pripravila dva športna izziva, pri katerih smo aktivno sodelovali. Premagali smo poligon ter se preizkusili v maratonu.


Tudi pri angleščini smo spoznavali družinske člane. Predstavila se nam je medvedja družina (father, mother, sister, brother). Angleško besedišče smo razširili s spoznavanjem barv. Igrali smo se igri: 'I see something … ' in 'Find something … ' . Poslušali smo pravljico o čarovnici, ki je mešala barve in tako utrjevali že znano besedišče.


Zlatooki smo v mesecu oktobru skupaj z našimi družinami pripravili tudi spoznavno srečanje, na katerem smo se družili, igrali ter pogreli ob kostanjih in Metuljevem čaju. Hvala vsem družinam za prijetno druženje.


Zapisala: Anja Rupnik

Click to edit text. What do visitors to your website need to know about you and your business?





SEPTEMBER PRI PISANČKIH


V novo vrtčevsko leto smo Pisančki vstopili veselo, nadobudno, radovedno, pripravljeni na leto polno dogodivščin in spoznavanja novih prijateljev. Ob prihodu nas je pričakala dekoracija, narejena po slikanici Rogec in zlato srce (Uroš Grilc), in tako smo v mesecu septembru najprej spoznali kozoroga Rogca in njegovo zlato srce.


V knjižnem kotičku smo slikanico prebirali in dramatizirali z lutkami, v likovnem kotičku pa smo Rogca tudi narisali in naslikali. Zelo kmalu smo vstopili tudi v Nacionalni mesec skupnega branja (8.9.2021 – 10.10.2021) in starše povabili, da skupaj z otroki doma preberete otrokovo najljubšo knjigo in nam pošljete fotografijo. V vrtcu pa smo skoraj vsak dan pod našim bralnim dežnikom prebrali drugo pravljico in v likovnem kotičku ustvarili naše vtise iz pravljice.
 
V tednu mobilnosti smo s tempera barvami naredili sledi vozil in pešca (avto, avtobus, traktor in pešec), z vozili pa smo se tudi igrali in z njimi premagovali poligon v športni igralnici. Prebrali smo tudi Moj prvi spomin – prevozna sredstva.


V kotičku za dom in družino smo kuhali, peljali dojenčke na sprehod, se igrali zdravnike in jezdili konjičke.


V namiznem kotičku smo se igrali z igračami za razvoj fine in grobe motorike ter matematično-logičnega mišljenja.


V kotičku s kockami smo se igrali z živalmi, vozili, gradili smo hiše in garažne hiše. Spoznali smo našo tipno gosenico, tipali naravne materiale na njej, nabrali veje in kamne, ter jih dodali na gosenico.


V knjižnem kotičku smo veliko brali, se ob gledanju knjig pogovarjali, igrali na glasbila in prepevali. Poslušali smo glasbo in ob njej tudi zaplesali. Veliko smo se gibali, športna pedagoginja nam je pripravila različne poligone, ki smo jih z veseljem raziskovali. Nekajkrat pa smo se spremenili tudi v kozoroge, plezali in poskakovali s pomočjo športnih rekvizitov. Igrali smo se z žogami, obroči in se plazili skozi tunele.  


Veliko časa smo preživeli zunaj, hodili na sprehode, tekli v drevoredu, se igrali na našem igrišču. Poskrbeli smo za naše rastline v igralnici, preverili vlažnost zemlje in jih zalili. Na novo pa smo posadili tudi rože, ki sedaj krasijo vhod v naš vrtec.


Zapisala: Gaja Pattzelt


Click to edit text. What do visitors to your website need to know about you and your business?