APRIL PRI ZLATOOKIH



V mesecu aprilu smo Zlatooki razmišljali in izbirali našo novo temo. Ugotovili smo, da večino otrok zanimajo kristali, zato smo jih začeli spoznavati in raziskovati. V enciklopedijah smo poiskali njihova imena in jih nato risali ter sestavljali iz lego kock, duplo kock, gradnikov... V kotičku s kockami so nastale tudi različne naprave za raziskovanje, izkopavanje in iskanje kristalov.

 

V namiznem kotičku smo pripravili novo igro Bingo – kristali. Skozi igro smo spoznavali različne barve in oblike kristalov.


V likovnem kotičku so nastali pravi kristali iz slanega testa. Posušene kristale smo nato pobarvali s tempera barvami. Ustvarjali smo tudi s plastičnimi kristali (lepljenje) ter risali čisto svoje kristale.


Vživljali smo se v igro vlog - raziskovalci, ter s povečevalnim steklom opazovali kristale. Opazovali smo njihove lastnosti in jih glede na to poimenovali. V ekološkem kotičku smo si pripravili tudi mikroskop in opazovali kristale soli.


Kotiček za dom in družino se je spremenil v zlatarno, kjer so otroci prodajali in kupovali nakit iz dragih kamnov in kristalov.


Na sprehodih smo opazovali, kako se narava vedno bolj prebuja. Na našem vrtu so zacveteli tulipani in tudi na jablani pri našem igrišču smo že opazili cvetove. Nekoliko manj uspeha smo doživeli z zelenjavo v naši igralnici, vendar nismo obupali in smo jo še enkrat posejali.


22. aprila smo se spomnili na svetovni dan Zemlje in razmišljali, kako mi skrbimo za naš planet. Pogovarjali smo se o tem, kaj raste na naših vrtovih ter razmišljali o našem vrtu.


Pozornost smo namenili tudi svetovnemu dnevu knjige ter se pogovarjali, kje lahko kupimo knjige ali pa se jih izposodimo. Nastalo je tudi nekaj naših lastnih zgodb in deklamacij.


V sklopu kulturne dediščine smo se spomnili na slovenski običaj: jurjevanje. Združili smo ga z dnevom vseslovenskega petja. Ob kitari smo prepevali že poznane pesmi.


Pri angleščini smo skozi igro, pesmi in ples utrjevali oblačila ter besedam dodajali pridevnike (long/short, big/small...). Ob angleških deklamacijah smo si izmišljali svoje lastne izmišljarije in rime. Začeli smo spoznavati hrano in se pogovarjali o tem kaj imamo radi in kaj ne maramo (I like/I don't like).

 

Zapisala: Anja Rupnik

 




 




APRIL PRI PISANČKIH



Pisančki so preko simbolne igre večkrat pokazali zanimanje za vlak in tako smo posledično prišli do nove osrednje teme. Ogledali smo si fotografije lokomotive, potniškega vlaka in tovornega vlaka, kjer so vagoni bolj razvidni. Spoznali smo se še z eno izštevanko, tokrat seveda o vlaku (Mi se z vlakom peljemo, dobro voljo meljemo. Ko pa se ustavi vlak, hitro se prešteje vsak. En dva tri, vlak si ti). Odpravili smo se tudi do Koseškega bajerja, kjer smo si ogledali fotografijo lokomotive, ki je nekoč peljala po Pionirski železnici. Z našim plesnim vlakom pa smo se večkrat odpravili okoli sveta, kjer smo obiskali različna mesta in poslušali zvrst glasbe (Dunaj- valček; Praga-češka polka,…). Otroci zelo uživajo in se obenem plesno izražajo. V likovnem kotičku smo pobarvali vagone s tempera barvami in s flomastri narisali sebe in svojo družino. Ob vprašanju kam bi se z vlakom odpravili, so otroci podali zanimive odgovore.


V tednu ko je zopet potekalo samo nujno varstvo, smo obeležili Dan mladinske književnosti (2.4.2021) s knjigo Hansa Christiana Andersena, z naslovom Kraljična na zrnu graha. Z prisotnimi otroki pa smo tudi uredili cvetlično gredico na našem zunanjem igrišču.


Na enem izmed naših sprehodov, smo opazovali prebujanje narave in ugotovili, da našemu drevesu, ki ga imamo v igralnici nekaj manjka. Tako smo v likovnem kotičku zanj izdelali drevesne liste.


Ob svetovnem dnevu knjige (23.4.2021), so si Pisančki izbrali knjigo, katero smo nato prebrali. Pridružili pa smo se tudi vseslovenskemu petju, kjer smo ob spremljavi kitare prepevali otroške pesmi, ki smo se jih v tem šolskem letu naučili.


Pri angleščini smo ponovili in utrjevali angleške otroške pesmice, ki smo se jih do sedaj naučili.


Zapisala: Karin Vecchiet

 




 




MAREC PRI ZLATOOKIH


Zlatooki smo se v mesecu marcu posvetili gradnji hiše. Otroci, ki imajo izkušnje s tem so nam o tem pripovedovali, ostali pa smo z zanimanjem poslušali in spraševali, kar nas je zanimalo. Tudi mi smo se spremenili v zidarje in delavce na gradbišču, ter z različnih materialov postavljali in ustvarjali hiše. Nastale so hiše iz duplo in lego kock, iz konstrukcijskih ploščic in slamic. V likovnem kotičku smo oblikovali DAS maso ter hiše risali, strigli in lepili.


Spomnili smo se na slano testo. Otroci so po navodilu (enaka količina moke in soli) samostojno zamesili slano testo. Kljub temu, da ni uspelo v prvem poskusu, smo nato slano testo večkrat oblikovali in ga kasneje še nekajkrat samostojno pripravili.


Naš kotiček za dom in družino se je spremenil v hišo. Tam so se odvijali igre vlog – družina.

V knjižnem kotičku smo v knjigah in revijah iskali informacije o gradnji hiše in tako spoznavali poklice, orodja, materiale, ki so povezani s to temo. Preko družabne igre smo na določen glas iskali besede v povezavi s hišo ali gradnjo.


Spoznavali smo se z liki. V namiznem kotičku smo pripravili trikotnike, kvadrate, pravokotnike in kroge ter z njimi postavljali hiše. Starejši otroci so zahtevnost nadgradili s pripravljenimi načrti in jih pri gradnji upoštevali.

Tudi v športni igralnici nismo pozabili na našo temo. Poleg gibanja s Katarino smo tam s pomočjo polivalentnih blazin postavljali hišice, v katerih smo se skupaj igrali.


Mesec marec pa je tudi mesec žensk, mamic, babic. Pogovarjali smo se o ženskah in puncah, kaj imajo rade, kdaj so mamice vesele … Otroci so nizali ideje, kaj bi lahko pripravili za mamice in babice in večkrat omenili predstavo. Po pogovoru smo se odločili, da za mamice pripravimo presenečenje – predstavo Kdo je napravil Vidku srajčico? (po knjigi Frana Levstika). Otroci so navdušeno sodelovali pri celotni pripravi predstave (scena, kostumi, igra).


V sklopu prednostne naloge kulturna dediščina smo se pogovarjali o Gregorjevem in o ljudskih izročilih povezanih z njim. Bili smo v gozdičku, kjer smo nabrali veje, storže in plodove ter z njimi nato zgradili gregorčke. V povezavi z Gregorjevim smo se naučili šaljivo ljudsko pesem So ptički se ženili.


Pomladni čas je čas tudi za delo na vrtu. Zlatooki smo očistili cvetlično gredico in vanjo posadili nove rože. V korita smo posejali zelenjavo (por, cvetačo, korenje). Zelenjavo opazujemo in za njo skrbimo.


V marcu smo imeli tudi kolesarjenje. Po ponovitvi pravil in predpisov smo se (mlajši in starejši Zlatooki) odpravili po koseških ulicah.


Pri angleščini smo spoznavali oblačila. Poslušali smo zgodbe in preko pesmic in plesa naše znanje utrjevali.

 


Zapisala: Anja Rupnik

 




 




MAREC PRI ZLATOOKIH


Zlatooki smo se v mesecu marcu posvetili gradnji hiše. Otroci, ki imajo izkušnje s tem so nam o tem pripovedovali, ostali pa smo z zanimanjem poslušali in spraševali, kar nas je zanimalo. Tudi mi smo se spremenili v zidarje in delavce na gradbišču, ter z različnih materialov postavljali in ustvarjali hiše. Nastale so hiše iz duplo in lego kock, iz konstrukcijskih ploščic in slamic. V likovnem kotičku smo oblikovali DAS maso ter hiše risali, strigli in lepili.


Spomnili smo se na slano testo. Otroci so po navodilu (enaka količina moke in soli) samostojno zamesili slano testo. Kljub temu, da ni uspelo v prvem poskusu, smo nato slano testo večkrat oblikovali in ga kasneje še nekajkrat samostojno pripravili.


Naš kotiček za dom in družino se je spremenil v hišo. Tam so se odvijali igre vlog – družina.

V knjižnem kotičku smo v knjigah in revijah iskali informacije o gradnji hiše in tako spoznavali poklice, orodja, materiale, ki so povezani s to temo. Preko družabne igre smo na določen glas iskali besede v povezavi s hišo ali gradnjo.


Spoznavali smo se z liki. V namiznem kotičku smo pripravili trikotnike, kvadrate, pravokotnike in kroge ter z njimi postavljali hiše. Starejši otroci so zahtevnost nadgradili s pripravljenimi načrti in jih pri gradnji upoštevali.

Tudi v športni igralnici nismo pozabili na našo temo. Poleg gibanja s Katarino smo tam s pomočjo polivalentnih blazin postavljali hišice, v katerih smo se skupaj igrali.


Mesec marec pa je tudi mesec žensk, mamic, babic. Pogovarjali smo se o ženskah in puncah, kaj imajo rade, kdaj so mamice vesele … Otroci so nizali ideje, kaj bi lahko pripravili za mamice in babice in večkrat omenili predstavo. Po pogovoru smo se odločili, da za mamice pripravimo presenečenje – predstavo Kdo je napravil Vidku srajčico? (po knjigi Frana Levstika). Otroci so navdušeno sodelovali pri celotni pripravi predstave (scena, kostumi, igra).


V sklopu prednostne naloge kulturna dediščina smo se pogovarjali o Gregorjevem in o ljudskih izročilih povezanih z njim. Bili smo v gozdičku, kjer smo nabrali veje, storže in plodove ter z njimi nato zgradili gregorčke. V povezavi z Gregorjevim smo se naučili šaljivo ljudsko pesem So ptički se ženili.


Pomladni čas je čas tudi za delo na vrtu. Zlatooki smo očistili cvetlično gredico in vanjo posadili nove rože. V korita smo posejali zelenjavo (por, cvetačo, korenje). Zelenjavo opazujemo in za njo skrbimo.


V marcu smo imeli tudi kolesarjenje. Po ponovitvi pravil in predpisov smo se (mlajši in starejši Zlatooki) odpravili po koseških ulicah.


Pri angleščini smo spoznavali oblačila. Poslušali smo zgodbe in preko pesmic in plesa naše znanje utrjevali.

 


Zapisala: Anja Rupnik

 




 




MAREC PRI PISANČKIH


V mesecu marcu smo se Pisančki naučili dve novi pesmi, in sicer Trobentica in zvonček (Janez Bitenc), ter Kukavica (Janez Bitenc).

Posvetili smo se tudi finomotoričnim spretnostim. Otroci so samostojno pripravili slano testo, ga gnetili, oblikovali in izdelali končni izdelek. Manipulirali/presipali smo koruzni zdrob.


Ob Materinskem dnevu smo prebrali pesem ťMamiciŤ, avtorice Neže Maurer in razmišljali zakaj se mamice smejijo (vesel/žalosten – čustva). Mamicam in babicam pa smo za njihov posebni praznik pripravili presenečenje.

 

Pri angleščini smo spoznali nove besede: fish, ball, blocks, cars, stars. Prepevamo štiri angleške pesmice, poleg katerih tudi zaplešemo: Super bus; Walking, walking; Hello, my name is…; ponavljamo štetje v angleškem jeziku (1-5) in pa skladno z našo temo o barvah, smo se naučili tri barve poimenovati tudi v angleščini (red, yellow, blue). Anglistka Polona nam je prinesla izjemno zanimivo sestavljanko, pri kateri smo ponovili številke in barve.


V knjižnem kotičku smo se večkrat igrali z novo didaktično igro, pri kateri barvne cofke pospraviš v ustrezno barvno košarico. Na opismenjevalni pano pa smo izobesili novo izštevanko ťEna bela hišica, kol'ko oken pa ima? En, dva, tri, pa povej število tiŤ.

Na naših sprehodi

h smo opazovali prebujanje narave (trobentice, zvončki, vijolice) in obenem utrjevali barve. Na vrtu pa smo nabrali tudi nekaj drobnjaka, kateri je bil odlična priloga v juhi.


Večkrat  smo si na sredini igralnice postavili tudi vlak. In naši mali Pisančki so na vprašanje kam pelje vlak, vedno zakričali: ťNa morje!Ť


Zapisala: Karin Vecchiet

 




 




FEBRUAR PRI ZLATOOKIH


Zlatooki smo se zelo razveselili, da smo se lahko v mesecu februarju ponovno srečali z vsemi prijatelji, saj smo se zelo pogrešali. Prav zato smo se večkrat spomnili na naša čustva in občutke in se o tem pogovarjali. Tema o Eskimih nas je usmerila na pogovor o morskih živalih. V knjigah smo brali njihove značilnosti ter spoznali kako živijo, dihajo … Morske živali smo risali, jih sestavljali iz lego in duplo kock. Izdelali smo svoj spomin na temo morske živali in se v namiznem kotičku večkrat skupaj poigrali.


Začetek februarja nas je spodbudil k razmišljanju o našem največjem slovenskem pesniku – Francetu Prešernu. Spoznavali smo njegovo življenje ter prebirali njegove pesmi. Zlatooki smo se spremenili v povodnega moža in Urško ter se igrali igro vlog v kotičku za dom in družino. Spomnili smo se tudi slovenske himne in jo nekajkrat skupaj zapeli.


ťPrišel je tisti čas, ko pust prihaja v vas …Ť Zlatooki smo pustno okrasili igralnico in na pustni torek vanjo povabili navihane in norčave maske. Prepevali smo pustne pesmi in v kotičku za dom in družino pripravljali krofe. Pripravili smo modno revijo maškar, na kateri smo si dobro gledali vsak kostum. Kasneje smo vse maškare skupaj tudi zaplesale na pustnem rajanju.


Konec meseca nas je pogovor usmeril na gradnjo hiše. Začeli smo razmišljati in raziskovati, kako zgradijo hiše, kdo pri tem sodeluje … Ogledali smo si tudi gradbišče v bližini vrtca in pri delu opazovali gradbene stroje.

Na sprehodih smo že opazili prve znanilce pomladi (zvončke, trobentice, žafran …). Nekaj teh cvetlic  raste tudi na našem igrišču. V cvetlično gredico smo posadili nove rože in nekaj čebulic. Rože smo posadili tudi v cvetlična korita pred vrtcem.


Opravili smo pohod na Rožnik. Med potjo smo prepevali, opazovali naravo in se pogovarjali. Na Rožniku smo poiskali prostor na travi, kjer smo si pripravili piknik in se kasneje poigrali z žogo.

Ponovno smo začeli z angleščino. Spomnili smo se, kaj vse smo se letos že naučili in nato naše znanje nadgradili z besediščem o oblačilih.

 

Zapisala: Anja Rupnik

 




FEBRUAR PRI PISANČKIH


Slikanica ťPleši, pleši črni kosŤ nas je spodbudila, da se zopet bolj posvetimo eni izmed naših prednostnih nalog in to je kulturna dediščina. V slikanici smo si ogledali ilustracije in zapeli tudi naslovno pesem. Večkrat pa smo zapeli in zaplesali katero izmed rajalnih iger kot sta na primer: Ringa raja in Didl didl dajčka. Smo pa v tem mesecu obeležili tudi slovenski kulturni praznik, Prešernov dan. Prebrali smo Povodnega moža, delo dr. Franceta Prešerna, ki je sicer težje razumljivo za naše malčke, vendar so otroci z velikim zanimanjem opazovali ilustracije in zavzeto poslušali zgodbo, katero smo nato pripovedovali ob ilustracijah. V likovnem kotičku pa smo izvedli prav posebno dejavnost. In sicer smo se vrnili v čase, ko so pisali s črnilom in peresom, ter to poizkusili tudi sami. O, pa saj veste s čim smo se tisti dan sladkali Pisančki ne? (namig: vzdevek našega največjega slovenskega pesnika)


Pri gibanju se nam je zopet pridružila naša športna pedagoginja Katarina, ki nam pripravlja izredno zanimive in starostnemu obdobju primerno zahtevne poligone ali druge gibalne dejavnosti. Zopet nam je uspelo obiskati Koseški bajer, kjer smo že lahko opazovali prvo prebujanje narave, največ pozornosti pa so seveda pritegnile živali (labodi, race in sramežljive vodne kokoške).

Pisančki smo se naučili tudi novo pesem ťPustnaŤ (Mira Voglar), ki smo jo veselo prepevali v času pustnega tedna. Igralnico smo okrasili z pustno dekoracijo in na naš pano obesili izdelke (ustvarjanje s krep papirjem), ter se tako pripravili na pustni torek, ko so v vrtec prispele maškare.


Zopet smo pričeli z spoznavanjem angleškega jezika, s katerim nas seznanja anglistka Polona. Preko zabavnih igric smo tako šteli (1-5), spoznali pridevnika happy in sad, se pozdravili z hello in goodbye, spoznali člane naše družine.


Pričeli smo obravnavati novo temo in to so barve. Preko didaktičnih kartic pri jutranjemu srečanju spoznavamo in utrjujemo prepoznavanje in poimenovanje barv.


Zapisala: Karin Vecchiet

 




JANUAR PRI PISANČKIH


Tudi prvi mesec v letošnjem letu smo Pisančki preživeli v omejenem številu, ampak smo kljub temu v vrtcu ohranjali pozitiven, igriv, zabaven, ljubeč in poučen prostor za naše Metulje.


V mesecu januarju smo se najprej navezovali na letošnjo čarobno decembrsko dekoracijo (knjiga: Dobri snežak – Franziska Stich), ter si v kotičku s kockami omislili tudi svojega snežaka. In to takšnega, kateremu smo lahko dodajali manjkajoče dele (klobuk, nos, metla). Kasneje pa smo se posvetili novi temi, in sicer o oblačilih (zimska). Zelo radi smo si ogledali sliko deklice in dečka, katere smo nato oblekli v ustrezna zimska oblačila in jih pri tem poimenovali. Starejši otroci so prepoznali in poimenovali tudi barvo. V knjižnem kotičku smo poiskali različne knjige, ki so vsebovale slike oblačil, večkrat pa smo prebrali slikanico Zvezdane Majhen, z naslovom Moja oblačila, v kateri so z liričnimi kratkimi zapisi opisana le-ta.


V namiznem kotičku smo posegali predvsem po vstavljanki Medvedi, kjer otrok sam izbere oblačilo, ki ga bo nadel medvedu in pa mimiko njegovega obraza (žalosten, vesel,…).


Pri jutranjih srečanjih smo prebrali krajše zgodbe, ki so opisovale eno izmed zimskih oblačil (ťLisičke in nogavičkeŤ - Anita Leskovec; ťRokavičkeŤ - ukrajinska ljudska pravljica), ter se igrali različne igre, pri čemer smo razvijali matematično – logično mišljenje, razvrščanje (iskali smo pare nogavic, vsak otrok je poiskal svoje rokavice…).


V likovnem kotičku smo ustvarjali. Tako smo pripravili novo razstavo na zunanji oglasni deski, kjer so Pisančki s koščki blaga ustvarili svoj izdelek, v igralnici pa smo izobesili naše rokavice – odtis rok.


Otroci obožujejo bans Žabe, tako da je to pesem, ki jo dnevno prepevamo. Naučili pa smo se tudi nove zimske pesmice, z naslovom Babica Zima (Mira Voglar).


Tudi v mesecu januarju smo Pisančki vestno skrbeli za naše rastline, jih opazovali, zalivali, pridno pa smo skrbeli tudi za naše božično žito, ki smo ga v decembru prejeli od Zlatookov. Večkrat smo se odpravili tudi na naše zunanje igrišče, kjer smo pticam v ptičjo krmilnico nasuli semena.


Ob enem usvajamo dnevno rutino, učimo se samostojnosti pri različnih opravilih (hranjenje, sezuvanje/obuvanje copat, pospravljanje igrač, urejanje likovnega pribora…).


Zapisala: Karin Vecchiet




JANUAR PRI ZLATOOKIH


Vstop v novo leto je pri Zlatookih vzbudil pogovor o praznikih in podoživljanju doživetij med njimi. S pomočjo didaktičnih pripomočkov smo se pogovarjali tudi o čustvih – kako se počutim danes? Razveselili smo se redkih snežink, ki so poplesavale po nebu in to nas je spodbudilo k razmišljanju, kaj vse lahko izdelamo iz snega.

Odločili smo se napraviti poskus – kaj se zgodi s snegom v igralnici? Na sprehodu smo kozarčke napolnili s snegom in razmišljali, kaj se bo z njim zgodilo. Starejši otroci so pravilno predvidevali, da se bo sneg stalil. Kasneje pa smo opazili, da se tudi nivo vode iz dneva v dan niža.


Pogovor o snegu nas je usmeril k iglujem, ti pa so nas popeljali v deželo snega in ledu. Spoznavali smo Eskime (Inuite), njihovo kulturo, oblačila. Igluje smo gradili s slamicami, gradniki, duplo in lego kockami in tako razvijali prostorsko predstavo. V reviji Cicido smo našli pesem o igluju (Anja Štefan, Vitja Avsec – Iglu) in se jo naučili. Ob spremljavi kitare pa smo prepevali tudi druge zimske pesmi.


Prebirali smo Pravljice iz igluja (eskimske ljudske). V kotičku za dom in družino smo poskrbeli za naše dojenčke. Poiskali smo topla oblačila ter jih oblekli, da jih ni zeblo. V likovnem kotičku smo likovno upodabljali Eskime, njihovo pokrajino, polarni sij, igluje ter živali, ki živijo na njihovem območju …


V športni igralnici smo s športnimi pripomočki izdelovali igluje in se vživljali v igro vlog. Ob instrumentalni glasbi smo se spremenili v snežinke in plesali ples snežink. Glasba nas je vodila skozi rahel veter, nevihto in mirno nebo. Pripravili smo si poligon za gibanje ter se igrali različne gibalne igre (Potres, poplava, letala; Ali je kaj trden most? …).


Na prostem smo skrbeli za ptice in jim v ptičjo hišico redno nosili semena. Odpravili smo se na pohod do smučarskih skakalnic v Mostecu. Med hojo smo opazovali pokrajino (zasnežen travnik, potok, led …), nekaj časa pa smo namenili tudi teku ter igri na snegu.


Zapisala: Anja Rupnik




NOVEMBER PRI ZLATOOKIH


V mesecu novembru smo v skupini Zlatooki imeli nujno varstvo. Ko smo se po nekaj tednih vrnili v igralnico, nas je nekaj presenetilo. Naš avokado je tako zrastel, da smo ga začeli redno meriti. Otroci so samostojno pripravili lutkovno predstavo Mojca Pokrajculja, ki smo si jo ogledali skupaj s Pisančki. Na našem igrišču smo pripravili ptičjo hišico, v katero nosimo semena za ptice.


Večkrat se spomnimo na naše prijatelje, ki so doma in komaj čakamo, da se bomo spet lahko igrali skupaj.


Zapisala: Anja Rupnik




NOVEMBER PRI PISANČKIH


V mesecu novembru je vrtec Metulj, kljub zelo omejenemu številu otrok, zagotavljal nujno varstvo in tako smo se trudili, da je čas v vrtcu mineval v enakem vzdušju, kot pred ponovno razglašenimi izrednimi razmerami.

Nadaljevali smo z aktualno temo o jeseni, ter tako izkoristili vsako priložnost za pogovor, ustvarjanje ali opazovanje narave in spreminjanja le-te, na naših krajših sprehodih v okolici, ali za naše Pisančke pravih pohodih okrog Koseškega bajerja (če nam je le vreme dopuščalo smo veliko časa preživeli zunaj).

Sodelovali smo tudi pri vseslovenski akciji ťMala pozornost za veliko veseljeŤ, ter tako izdelali voščilnice, ki bodo v prihajajočem prazničnem času razveselila starostnike.

Obeležili smo tudi dan Tradicionalnega slovenskega zajtrka (20.11.2020), se pogovorili o sestavinah (kruh, maslo, med, mleko in jabolko) in njihovem izvoru, ter prebrali slikopis ťZajec in muca zajtrkujetaŤ, avtorice Barbare Hanuš.

Pisančki smo nadvse uživali v senzomotorični dejavnosti s slanim testom, ki smo ga sami zamesili. Najprej smo spoznali in otipali posamezne sestavine (moka, sol, voda), ter jih nato vse skupaj dobro pregnetli in tako dobili slano testo, s katerim smo lahko nato ustvarjali. Uporabili smo valjar za testo, plastične nožke in različne modelčke za peko piškotov, s katerimi s otroci ustvarjali različne odtise. Ko se je testo posušilo so ga otroci še umetniško nadgradili - pobarvali.

 

Zapisala: Karin Vecchiet




OKTOBER PRI PISANČKIH


V mesecu oktobru se je zaključil letošnji Nacionalni mesec skupnega branja. Pisančki smo pod našim bralnim dežnikom prebrali tudi kar nekaj knjig, katere ste nam prinesli od doma (kartonke v slovenskem in angleškem jeziku, pravljice, pesmi o vrlinah,…). Ob zaključku, pa smo se strokovne delavke vrtca Metulj odločile, da otrokom pripravimo majhno presenečenje in tako smo se prelevile v različne živali in nastopile v predstavi ruske ljudske pravljice ťRazbita bučaŤ.


Ob Tednu otroka (5. – 11. oktober), katerega tema je letos bila ťOdgovor je pogovorŤ, smo pri Pisančkih spodbujali medsebojno komunikacijo (pri mlajših predvsem neverbalno) in pa poudarili besedi HVALA in PROSIM, dve čarobni besedi, ki nas bosta spremljali tekom celega leta in s katerima bomo preko igre gradili temelje bontona, lepega vedenja.


V likovnem kotičku smo veliko ustvarjali. Z lastno umetnino smo opremili naše likovne mape, okrasili pa smo tudi našo oglasno desko pred igralnico, in sicer smo z gobico naslikali jesensko vzdušje. S tehniko trganke, pa smo pripravili tudi jesenske liste za naše drevo v igralnici.


Pričeli smo tudi z angleščino. Obiskala nas je anglistka Polona, mi pa smo jo naprej presenetili z pesmico, ki se jo še učimo (Row, row, row your boat). V uvodnih angleških minutkah, nam je Polona predstavila lutki Innie in Minnie, v družbi katerih smo zapeli pesem Hello, my name is

V športni igralnici smo izvajali naravne oblike gibanja in razvijali koordinacijo oziroma skladnosti gibanja (koordinacija gibanja celega telesa, rok in nog). V dejavnost smo večkrat vključili žoge. Neizmerno pa smo uživali ob razvijanju koordinacije oko – roka, in sicer pri metu na koš. Športna pedagoginja nam je pripravila tudi nekaj poligonov.


Naše sprehode izkoristimo za opazovanje tega čudovitega letnega časa – jesen. Tako smo večkrat s seboj vzeli košaro, ki smo jo napolnili z jesenskim listjem, pri katerem smo opazovali različne barve, oblike in katerega smo nato v igralnici sušili (prešali).

 

Zapisala: Karin Vecchiet




OKTOBER PRI ZLATOOKIH


V začetku meseca oktobra smo s tednom otroka zaključili nacionalni mesec skupnega branja. Pod našim bralnim dežnikom se je nabralo kar nekaj obešenih risb slikanic, ki smo jih skozi cel mesec prebirali.

Geslo letošnjega tedna otroka je bilo: Odgovor je pogovor. Z otroki smo razmišljali, kaj je to pogovor. V igralnici smo pripravili prostor za lutko ježka, s katerim smo se lahko pogovarjali (v skupini ali individualno). V tem času smo še več pozornosti namenili pogovoru. Spodbujali smo, da nesoglasja poskusimo rešiti s pogovorom. Ob konfliktih se pogovorimo in tako rešimo težavo.


Opazili smo, da se v jeseni narava spreminja. Spoznavali smo jesenske plodove in v garderobi pripravljali razstavo le teh. Hvala vsem, ki ste nam pomagali, da je bila razstava tako bogata.

Izmišljevali smo si recepte iz kostanjev, jih zapisali in z njihovo pomočjo cel mesec pripravljali jedi v kotičku za dom in družino. V kotičku s kockami so iz gradnikov in slamic nastajala jesenska drevesa in plodovi. Skozi igro Bingo smo spoznavali in utrjevali jesenske plodove. V likovnem kotičku smo jih ustvarjali skozi različne likovne tehnike. Nastajale so risbe, slike s tempera barvo in barvni kolaži. Prepevali smo različne pesmi o jeseni.


V začetku meseca so nas v vrtcu obiskali predstavniki športnega društva GIB. Skozi gibalno dejavnost so nam predstavili judo.


Nekaj otrok se je udeležilo letovanja na Ranču Kaja in Grom. Spoznavali so delo in življenje na kmetiji. Veliko časa so preživeli v gozdu, kjer so odkrivali različne gobe, spoznavali drevesa, nabirali kostanj. Z nabranimi kostanji so se ob večerih tudi posladkali. V hlevu so poskrbeli za konje. Očistili so njihove prostore, jih nahranili ter jih tudi jahali. Konje so pomagali pospremiti na pašo. Sprehajali so se po gozdu in dan preživeli v škratkovi deželi. Iz vejic in listov so jim zgradili nove hiše, zabaviščni park, postelje … Ogledali so si vrt ter na njem iskali živali. Kasneje je vsak narisal svoj sanjski vrt in o njem pripovedoval. Pred odhodom domov so otroci imeli možnost jahanja. Kasneje so v gozdu poiskali palice za loke in se preizkusili v lokostrelstvu s pravim lokom.

V tem času so otroci v vrtcu opazovali, kaj se dogaja z bučami na razstavi. Bučo, ki je začela gniti, so prerezali in odkrivali kaj se skriva v njej. Semena buče so shranili, da jih bomo spomladi lahko posejali. Poslušali so rusko ljudsko pravljico Razbita buča in jo na različne načine dramatizirali (vživljanje v vloge, spremljanje z glasbili, dramatizacija z lutkami …). Iz slamic za konstruiranje so nastale velike in majhne buče ter živali, ki nastopajo v pravljici. Po vrnitvi otrok iz letovanja, so dogodivščine delili z vsemi otroki.


Skupaj smo nadaljevali s spoznavanjem buče. Izdelovali smo jo iz lesenih gradnikov, zgodbo dramatizirali ter pripravljali bučne jedi. V namiznem kotičku smo s pomočjo tehtnice bučo tehtali, jo primerjali s kostanjem ter z lesenimi gradniki. V kotičku za dom in družino smo pripravljali bučne jedi, oblikovali smo DAS maso in ustvarjali velike in majhne buče.


Strokovne delavke smo za otroke pripravile prireditev ob zaključku nacionalnega mesece skupnega branja. Otroci so si ogledali gledališko predstavo Razbita buča (ruska ljudska).

Pri angleščini smo utrjevali dele telesa. Prepevali smo pesmi: Head, shoulders, knees and toes, I've got … Angleško poimenovanje smo utrjevali skozi gib ter se tako s preprostimi angleškimi navodili srečali tudi z jogo.

 

Zapisala: Anja Rupnik




SEPTEMBER PRI ZLATOOKIH



Zlatooki smo vstopili v novo šolsko leto skupaj z zgodbo Bobek in barčica (Anja Štefan). Skupaj z Bobkom smo se spominjali poletnih doživetij in pripovedovali, kaj smo počeli med počitnicami. Zgodba nas je poleg branja spodbudila tudi k izdelavi lastne knjige – slikanice. Ob pogovoru o živalih, ki so bile skupaj z Bobkom na barčici smo prepevali že znane in tudi nove pesmi (lisica, miška, zajček, žabica, medved). Z lesenimi gradniki ter lego kockami smo kar sami zgradili barčico.

Barčica nas je pospremila tudi v teden mobilnosti. Igrali smo se z različnimi vozili, jih risali ter skozi družabno igro spoznavali pravila v prometu. Sami smo se preizkusili kot udeleženci prometa. Imeli smo kolesarjenje in prav vsi prevozili velik del Kosez. Kar nekaj knjig o vozilih smo našli v vrtčevski knjižnici, zato smo si jih izposodili ter jih prebirali v igralnici.

Ker nam je poleti uspel poskus z avokadovo koščico smo dodatno opremili naš ekološki kotiček. Tam smo opazovali avokadovo rast in se učili, kako skrbimo za rastline. Presadili tudi vse sobne rastline, ki jih imamo v vrtcu in jih nato poklonili tudi Pisančkom.

V mesecu septembru se je začel nacionalni mesec skupnega branja. V ta namen smo v igralnici postavili bralni dežnik, pod katerim smo začeli prebirati zgodbe. S skupnim dogovorom smo se odločili, da ga bomo po prebrani zgodbi okrasili z risbico.

Otroci so v vrtec prinesli različne jesenske plodove, kar nas je spodbudilo k temu, da jih spoznavamo. Začeli smo pripravljati razstavo jesenskih plodov. V igralnici se z njimi tudi igramo. V kotičku za dom in družino kuhamo in pečemo. Zapisali smo tudi nekaj receptov, ki so nam v pomoč pri igri. Igramo se družabno igro gobice in tako spoznavamo pravila iger ter barve. Jesenske plodove smo poiskali v različnih knjigah in jih tudi narisali, naslikali.

Z začetkom jeseni smo na sprehodu prebudili naše oči, ušesa in nosove. Ugotavljali smo, ali jesen opazimo, vidimo, vohamo.

Tudi športno smo bili zelo aktivni. V sklopu dneva slovenskega športa smo se udeležili množičnega teka otrok in tako tekli med koseškimi ulicami. Naša športna pedagoginja Katarina pa je pripravila tudi jesenski kros, na katerem smo se vsi zelo dobro odrezali kot tekači in navijači.

Začeli smo tudi z angleščino. Spomnili smo se, kako se predstavimo ter spoznali dele telesa. Naučili smo se tudi nekaj novih pesmi, ki jih skupaj prepevamo (Head, shoulders, knees and toes, Hello, my name is…, I've got…).



Zapisala: Anja Rupnik




SEPTEMBER PRI PISANČKIH


 Pisančki smo v začetku meseca vstopili v novo vrtčevsko leto. In za marsikaterega člana naše pisane druščine je bil to sploh prvi korak v novo socialno okolje, kjer bo skupaj z ostalimi vrstniki gradil skupnost in risal svoj vsakdan. Nekateri otroci so se morda celo prvič soočali z vsakodnevno daljšo ločenostjo od vas, staršev. Zato sva se strokovni delavki v tem mesecu predvsem potrudili otrokom zagotoviti tolažbo, toplino, objem, prijazen pogled in nagovor. Trudili sva se izhajati iz otroka in mu nuditi predvsem občutek varnosti, sprejemanja in zaupanja.

Naša septembrska dekoracija se je tokrat vezala na knjigo Bobek in barčica, avtorice Anje Štefan, ki nam predstavlja vrednote kot so prijateljstvo, pomoč drugemu, skrb za dobro počutje sebe in drugih. V ta namen smo pravljico večkrat tudi prebrali, se z otroci pogovarjali o nastopajočih likih, živalih. Na vratih naše igralnice pa je za prijetno dobrodošlico vsakega otroka poskrbela barčica z njegovim imenom.

V prvih septembrskih dneh smo se Pisančki predvsem spoznavali, privajali drug na drugega, veliko prepevali (Kuža Pazi, Pika poka, Gosenica, bans Žabe), učili smo se tudi prvo angleško pesmico Row, row, row your boat. Obiskali smo labodjo družino in ostale živali na Koseškem bajerju.

V drugem tednu smo v naši igralnici postavili ťBralni dežnikŤ, saj smo vstopili v Nacionalni mesec skupnega branja (8.9. – 11.10.2020). Ker pa smo mogli naša srečanja in sodelovanja z družinami nekoliko prilagoditi, smo vas prosili, da nam pošljete fotografije vaše družine ob branju knjig. Hvala vam za poslane fotografije, ki že krasijo naš bralni dežnik v igralnici in za knjige, ki ste jih prinesli, da smo jih lahko z otroki skupaj prebrali.

Sončne dni smo izkoristili za sprehode, na katere večkrat povabimo tudi našo ťBiboŤ (sprehajalna vrv) in ob kateri zelo radi prepevamo pesem Mire Voglar, Biba raja. Pričeli pa smo tudi z gibanjem pod vodstvom naše športne pedagoginje Katarine Leben, ki nam v športni igralnici pripravi zanimive gibalne dejavnosti, poligone, pri katerih otroci preko igre razvijajo motorične sposobnosti, ki jih potrebujejo za svoj gibalni razvoj. Udeležili smo se tudi ťMnožičnega teka otrokŤ, na Dan Slovenskega športa (23.9.2020) in tako podprli projekt Atletske zveze Slovenije, ki želi ozavestiti sodelujoče o pomenu zdravega načina življenja. Pisančki smo se odlično odrezali, tako v vlogi tekačev, kot v vlogi navijačev, za naše prijatelje Zlatooke iz starejše skupine.

Posvetili smo se tudi ekologiji, in sicer urejanju naše zeliščne spirale na zunanjem igrišču, kjer smo pobrali zelišča (meta in melisa) in populili plevel. Opazovali smo živali, ki so se sprehajale po zemlji (pajek, mravlja).

Naše glavne naloge v mesecu septembru so tako bile igra, privajanje drug na drugega, spoznavanje in navajanje na dnevno rutino in raziskovanje kotičkov.


Zapisala: Karin Vecchiet